SVETI „BRIEF“ I ZAŠTO JE POTREBAN
PIŠE: Sanija Hasanić
Niste se prvi put susreli s riječju „brief“, sigurna sam. Ako i jeste, hajde da onda u par rečenica objasnim što je to.
Kako bismo zajedno, u što kraćem roku, na najbolji način i potpuno „in line“ s klijentovim željama, htijenjima i ciljevima (da ne ponavljam riječi poput misije, vizije i sve ostalo) pripremili konkretnu komunikacijsku strategiju s jasnim ključnim porukama, namijenjenu ciljanim javnostima i sektorima, popisom kanala kojima ćemo se pritom služiti, važno je od klijenta dobiti brief.
To je poput uputa za uporabu, Svetog pisma, hmmmm, kako da još to pokušam slikovito objasniti…Brief je osnova po kojoj nama u agencijama za odnose s javnošću moždane vijuge krenu plesti ideje manje ili više dobre. Pa onda malo brainstormiramo, testiramo te ideje, onda se možda klijentu još javimo s kojim pitanjem i tako nastane strategija koja je uistinu ono što klijent treba i želi, a s kojom je i agencija u potpunosti zadovoljna.
Ne jednom mi se dogodilo da klijent sjedi preko puta mene i kaže: „Ja mislim da ja vas trebam.“
To je vrlo ozbiljna tvrdnja. No, ne jednom se pokazalo da klijent ne misli da treba PR jer želi nešto konkretno komunicirati, već zato što vidi da konkurencija ima neke aktivnosti vezane uz odnose s javnošću pa ne želi u tome zaostajati.
Nije pripremljen, ne zna što želi komunicirati – on bi sve, a sve možda nije dobro. Ne zna kako, njegova konkurencija to radi na jedan način, on bi sada ipak nešto drugo. Pa bi htio biti poseban, pa drugačiji, pa ipak ne bi možda…
Tome služi brief – da klijenti navedu svoje usluge, one stvari na koje žele staviti naglasak te ukratko objasne zašto baš na to žele apostrofirati, odnosno zašto im je bitno. Napišu koju informaciju o proizvodima ili nam napišu gdje o tome možemo pronaći više…
Objasne kome se žele obratiti te koje ciljeve imaju.
To su nam, svojevrsne upute za uporabu.
I još važna stvar – nama brief nije nešto uklesano u kamen, samo da se razumijemo. 😉
Brief nam puno pomaže i osnova je za rad, ali treba reći da smo mi iz industrije ljudi koji na komunikaciju drugačije gledaju od klijenata i koji imaju neke uvide koje klijenti nemaju…
Možda ćemo vam malo mijenjati strukturu, doraditi ključne poruke, možda dodati proizvod koji valja komunicirati. Doraditi ciljane skupine ili kanale kojima ćemo komunikaciju provoditi, ali brief nam treba.
Brief nam je prijatelj.
Neku vrstu briefa dobijete i kada ste kupili perilicu rublja, samo je ovo profinjenija verzija. 😊
Molimo vas, pripremite brief. Uz dobar brief svima će nam putovanje kroz zajedničke projekte i komunikacijske strategije biti lakši i bolji!